Forløbet fra repræsentantskabsmøde til nye turneringsregler for junior
På turneringsrepræsentantskabsmødet 22. maj, blev det besluttet at det forløb til ændring af turneringsstruktur, som juniorudvalget havde foreslået,
På turneringsrepræsentantskabsmød
27/5 Projektplan fremsendes til JU
27/5 Overordnede beskrivelse af JGP struktur samt argumenter for flytning af JDM fremsendes til JU
28/5 JU møde vedr. JGP og JDM
1/6 Kommenteret oplæg fremsendes til kontoret fra JU
15/6 Oplæg til regler, struktur og ranglistesystem fremsendes til JU
20/6 Godkendelse af materialet fra JU
15/7 Sidste frist for tilbagemelding fra klubberne
1/8 Udkast til første rangliste for juniorerne er klar
5/8 JU tilbagemelding på ranglisterne
15/8 Offentliggørelse af officiel rangliste for de forskellige rækker
18/8 Sidste frist for indsigelser fra klubberne til ranglisten
25/8 Klubindsigelser til ranglisten er behandlede og evt. rettet på ranglisten
9/9 JGP 1 starter
De gældende regler trådte i kraft fredag den 9. september, efter grundig gennemgang af alle indkomne forslag fra klubledere, turneringsledere, idrætskoordinator og landstræner.
Hele forløbet har været kommunikeret via e-mail, nyheder, squashportalen og hjemmesiden, hvor det har været mest passende.
Der er nu blevet afholdt 3 JGP turneringer efter det nye reglelsæt, med de tilhørende udfordringer som er forventeligt, med en større ændring som denne. Der har lykkeligvis været mange positive og nogle konstruktive tilbagemeldinger ind til videre.